sâmbătă, 19 octombrie 2013

Daca geanta nu ar fi geanta... Oare ce ar fi?

Sursa foto  Reeija

Geanta este un accesoriu nelipsit din garderoba doamnelor si mai nou si domnii le poarta cu deschidere, este un accesoriu cautat in primul rand pentru funcționalitatea sa si apoi pentru frumusete.
In antichitate geanta era formata din câteva fâșii de piele de animal și utilizată ca recipient pentru păstrarea hranei sau a bucatilor de cremene.

In 1916 apare prima posetă denumita "pochette" având forma rectangulara, îmbinând eleganta si utilitatea. Era realizata din piele, tricot, plasa sau stofa si era sustinută cu ajutorul unui lăntisor din metal.

Pe timpul Imperiului Roman și mai târziu, în Evul Mediu, prima poșetă săculeț, devine un accesoriu purtat in talie, apoi la ceva vreme bărbații și femeile, care până atunci folosiseră săculețul împreună, decid ca este timpul sa aleagă accesorii diferite si domnii descoperă funcționalitatea buzunarelor de la pantaloni iar doamnele transformă săculețul  într-un șorț  legat în talie, mărindu-i dimensiunile.
De atunci dimensiunile poșetelor cresc parca cu fiecare sezon si asa am ajuns la poșetele supradimensionate de astazi si la plicurile pentru seara atât de încăpătoare.
De ceva vreme nu mai imi place sa port multe lucruri in poseta si am gasit o modalitate extrem de simpla de a transfera intr-un minut lucrurile din poseta intr-o alta care se potriveste mai mult cu ziua si tinuta din ziua respectiva.
Ador posetele din piele deși nu le achiziționez foarte des si le folosesc doar iarna sau la întâlniri importante, prefer sa fie produse de buna calitate, lucrate cu grija si iată ca la Reeija pot găsi produse potrivite gusturilor mele.
Am zeci de poșete si ador sa le schimb in funcție de ținută  asa cum am spus iarna sau la întâlniri le port pe cele din piele si vara, ei bine vara, am o mulțime de culori, modele si texturi atât de diferite încât mi-as putea deschide un magazin cu expoziție, pentru ca nu ma îndur sa îndepărtez nici una din colecția mea.
De obicei atunci când îmi construiesc o ținută întâi ma gândesc la ce poșetă voi purta si apoi la restul.
 
Daca geanta nu ar fi geanta... Oare ce ar fi?
Te-ai gândit vreodată cum ar fi universul tău vestimentar fără poșetă?
Eu m-am gândit si poate ar părea o provocare greu de îndeplinit sa ieși din casa fără poșetă, dar poate fi realizabil dacă  ai avea buzunare suficient de largi. :)))
Mi-ar plăcea sa existe poșete cu fata detașabilă, sa o poți schimba oricând, ceva de genul plicurilor Danei Rogoz, sa fie ceva cât mai simplu sa aibă un dispozitiv care sa sune atunci când nu o găsesc,  uneori rătăcesc poșeta prin casa si o găsesc greu. 
Sa dețină si un dispozitiv de autoapărare, ceva ca un buton de panica pe care sa îl activezi in caz de pericol.
Mi-ar plăcea sa fie multifuncționala de zi si de seara sa se poată transforma, sa dețină un dispozitiv activat prin voce si atunci când încerc sa caut ceva in poșetă sa rostesc doar numele produsului cautat si el sa iasă la suprafață.
Sa păstreze lista de cumpărături de săptămâna trecuta si sa ma atenționeze atunci când am nevoie de un produs nou.
Sa păstreze agenda zilnica si sa îmi comunice ce lucruri importante am de făcut in fiecare zi, aniversari, ședințe  întâlniri, cumpărături.
Sa aibă un detector al oamenilor de evitat si atunci când ii detectează sa ma atenționeze sa pot schimba drumul.
Sa înregistreze momentele plăcute petrecute împreună cu cei dragi si sa mi le redea de fiecare seara ca un review al momentelor fericite din zi.
Sa tina o evidenta clara a produselor pe care le țin in interiorul ei si sa ma atenționeze atunci când trebuie sa schimb cardul, când mi se termina rujul, când expira permisul, când plec din casa fără actele mașinii sau fără chei...
Asa arata poșeta perfecta in viziunea mea.

Voi ce fel de poșetă va doriți?


Articol scris pentru SuperBlog 2013 - Proba 7. Gentile reimaginate

6 comentarii:

Postări populare

Powered By Blogger